Анатація роботи

«Використання  розвивальних ігор туристсько-спортивної спрямованості в умовах позашкільного закладу»

Сьогодні позашкільна освіта, інтегруючись у загальному освітньому просторі, може реально слугувати державі у всебічному розвитку та соціалізації, вихованні та навчанні нової людини, адекватної до викликів сучасності та вимог життя. Вже нікого не потрібно переконувати в тому, що подальший розвиток позашкільної освіти, її осучаснення є нагальною потребою. Все частіше звучить переконлива думка: позашкільна освіта – унікальна система роботи з дітьми, вона має чудові пізнавальні, просвітницькі, творчі можливості. Тому актуальним та доцільним  являється використання в навчально-виховному процесі освітніх інноваційних та інтерактивних технологій, які забезпечують підвищення пізнавальної діяльності вихованців та спонукають вихованців до засвоєння навчального матеріалу.
Мета роботи: підвищення мотивації до навчання засобами ігрової діяльності та превентивного виховання під час навчально-виховного процесу в умовах позашкільного закладу.
В основі досвіду Авдєєвої М.В. лежать теоретичні розробки відомих науковців-дидактів та педагогів: А.С. Макаренко, В.О. Сухомлинського, К.Д. Ушинського, Ш.О. Амонашвілі, Д.Б.Ельконіна. 
Враховуючи специфіку роботи в гуртках Марина Віталіївна вишукує, випробує власні знахідки, що відповідають  напряму роботи з вихованцями. Заняття в гуртку - та навчальна ситуація, той «сценічний» майданчик», де не тільки автор викладає знання, а й розкриває, формує та реалізує особистісні особливості вихованців. У практику роботи автор впроваджує активні форми організації превентивного виховання: розвивальні ігри в процесі навчання засобами туризму та спортивного орієнтування, метод аналізу соціальних ситуацій.
За інноваційним потенціалом досвід носить комбінаторний характер, оскільки передбачає конструктивні поєднання, інтеграцію сучасних педагогічних технологій та методик, спрямованих на розвиток креативної та самодостатньої особистості, здатної самостійно приймати рішення, використовувати знання в нестандартних ситуаціях.
         Автор показує доцільність використання розвивальних ігор туристсько-спортивної спрямованості на заняттях гуртках. Педагогічна діяльність Авдєєвої М.В. результативна: її вихованці являються переможцями міських змагань з туризму, обласних змагань зі спортивного орієнтування «Азимут»,  обласних змагань з техніки пішохідного туризму, туристських зльотів. Автором досвіду в місті Енергодар започатковані міські змагання зі спортивного орієнтування «Квест» та Фріроуп.
В додатках до досвіду представлені конспекти занять з використанням розвивальних ігор, адаптовані  та модифіковані програми гуртка, дидактичні та методичні матеріали, які розкривають діяльність керівника гуртка щодо  вирішення поставленої проблеми.

Досвід керівника гуртка  є актуальним, перспективним,  він схвалений колегами,  вихованцями та їх батьками,  заслуговує на увагу, вивчення та впровадження у практику роботи як серед колег ЕЦТКС, так і серед колег міста та області. Досвід роботи розглянуто на засіданні методичного об’єднання керівників гуртків туристсько-краєзнавчого напрямку (протокол №2 від  15.12.2014 року). 

Комментариев нет:

Отправить комментарий